Automaalritöökoda auto

Auto ettevalmistamine

Kui te otsustasite müüa oma auto, tuleb anda sellele kaubanduslik välimus – viia läbi müügieelne ettevalmistus. Selline ettevalmistus hõlmab terve tegevuste kompleksi, mis võivad väikeste rahaliste kulutuste juures suurendada teie auto turuhinda. Esiteks tuleb auto pesta, vajadusel teostada salongi puhastus, poleerimine, kere remont, põhisüsteemide ja auto agregaatide tehnilise seisukorra hindamine ja nende remont. Millest kinni haarata ja millele ei tasu raisata aega ja raha?

Välimus ja salong

Juhtub, et isegi pärast pesemist näeb auto välja nii, nagu selle kere oleks tolmune. Tihtipeale on selle põhjuseks rikutud lakk- ja värvkate. Nii juhtub siis, kui pikka aega mitte pesta ega poleerida autot. Teedele koos tolmuga langeb suur hulk erinevaid aineid (mootoriõli, kütuse väljalase, kiilasjää vastased reagendid jne). Vihmase ilmaga kõik nad märja suspensiooni näol tõusevad tee kohale kõrgusele 1-3 meetrit ja langevad teie auto kerele. Sellise kihi saab eemaldada ainult poleerimisega, ei mingisugune pesu siin ei päästa. Peale selle teie autos peab töötama kogu valgustehnika – suuna- ja pidurituled ja muud valgustusseadmed. See on üks teguritest, mille järgi saab iseloomustada auto omanikku ja tema ekspluatatsiooni stiili. Nõustuge, et parem on osta auto vastutustundlikult müüjalt ja puhtusearmastajalt, mitte laiskurilt ja lohakalt inimeselt.
Järgmine punkt on autosalong. Kui te olete korralik ja mittesuitsetajast autoomanik, siis keemilist puhastust vaja pole. Kuid pidage meeles, et suitsuga läbi immutatud või laste poolt täis joonistatud salong rikub üldmuljet läbirääkimistel potentsiaalse ostjaga ja sunnib teda kui mitte loobuma ostust, siis vähemalt nõudma hinna alandamist. Te võite muidugi proovida puhastada salongi iseseisvalt, kuid parem on pöörduda selleks spetsiaalsesse teenindusse. Seal tagatakse salongi ideaalne olek (niipalju kui see on võimalik), valides puhastamiseks sobivaim riistastik.

Keretööd

Auto müügi korral keretööd, isegi minimaalses mahus, on lausa vajalikud. Esimese asjana hinnatakse oluliste muljutiste, kriimustuste ning värvi- ja lakikatte kahjustuste keerukust ja eemaldamise hinda. Ulatuslik pinnapealne muljutis ukse välispinna keskel ei tähenda tingimata värvikihi kahjustamist, seega selline defekt eemaldatakse teile autoteeninduses lihtsalt ja odavalt. Kui aga jätta kõik nii nagu on, siis sellise ebaühtluse olemasolu fakt iseenesest võib oluliselt vähendada hinda kauplemisel potentsiaalse ostjaga. Samuti nagu paar roostevõrku, mida saab eemaldada iseseisvalt.

Isegi kõige ettevaatlikuma auto ekspluateerimise korral paratamatu on see, et tekivad väikesed killendid, mikrokriimustused kaitseraual, laternatel, kapotil, esiklaasil. Võidelda nende tekkimisega on võimatu, kuid tagada autole selline hooldus, mille puhul kahju osutub minimaalseks, on reaalne. Vajalik on jälgida kere katte seisundit, kasutada spetsiaalseid värvituube defektide toonimiseks, et nad edaspidi ei muutuks rooste levimiskoldeks.
Et õigesti hinnata investeeringute vajadust kere remondiks, on esiteks vaja teha kindlaks, kas kere katte kahjustus oluliselt rikub auto kaubanduslikku välimust? Kui see on nii, siis parem on defekt kõrvaldada. Kui juttu on ebaolulistest defektidest, siis on parem mitte kulutada raha ja müüa auto nii nagu on.
Näide: teil on kriimustatud vasak tagauks ja vasak tagumine tiib. Ühe keredetaili värvimise maksumus (sõltumata margist ja mudelist, välja arvatud ehk ainult keredetailid alumiiniumist, ütleme, kaasaegsetel Audi´del) on umbes 10 tuhat rubla. Järelikult sellise defekti kõrvaldamine läheb teile maksma 20 000 rublat. Kui me otsustame mitte värvida, siis allahindlus ostjale moodustab umber sama summa, kuid vajalik on pidada meeles, et haruldane ostja on nõus tegelema teie auto korrastamisega pärast müüki, seega defekt lihtsalt hirmutab teda eemale.

Mootor

Kapott tuleb avada ja eemaldada seal kogunenud praht ja mustus, kui need on olemas. Siinjuures pole vaja mootorit läikima lüüa – see võib tekitada kahtlust: äkki te tahtsite eemaldada õliplekid, et varjata mootori mittetäiuslik seisukord. Enne ostjale näitamist on vaja täita mootor õli ja jahutusvedelikuga, kuna nende puudumine rõhutavad teie hooletu suhtumist autosse.

Kahtlemata on oluline, et auto läheks kergelt käima ning ei jätaks enda järel sinkjashalli või musta suitsujoome. Mootor on üks kõige vastupidavamatest ja töökindlamatest agregaatidest autos, seda on väga raske hukka saata, kuid siiski võimalik. Mootori rikked oluliselt vähendavad hinda ning seavad kahtluse alla sellise auto müügi üldiselt.
Näiteks gaasijaotussüsteemi rikkega kaasneb Check Engine kontrollambi süttimine ja mootori iseloomulik müra, mis võib kutsuda ostjas esile ilmseid kahtlusi sellise auto ostu otstarbekuses. Ja isegi kui defekt on diagnoositud ja määratud on selle kõrvaldamise kulu (nt Chevrolet Cruze jaoks moodustab see 20 tuhat rublat), siis isegi soodustus võib mitte tõugata autot ostma. Ostja hakkab kahtlema ka hinna usaldusväärsuses ning selles, et lähiajal see defekt ei vii tõsisemate tagajärgedeni. Seega sellisel juhul parem on kõrvaldada kõik rikked iseseisvalt.

Veermik

Vedrustuse defektid saate te määrata ise. Sellest ütleb teile võimas google või kriuksumine salongis sõidu, keeramise ja pidurdamise ajal. Vedrustuse halva seisundi korral muutub auto kõikide tee ebaühtluste tundlikuks: põrutab igal mättal, märgatavalt kaldub eemale. Vibratsioon, mis kandub üle roolirattale, samuti räägib probleemidest veermikus.
Selliste tunnuste olemasolul esimese asjana pöörduge autoteenindusse rattakalde ja kokkujooksu, rataste kinnituste, rehvirõhu ning pidurisüsteemi, sealhulgas piduriklotside, komplekskontrolli teostamiseks. Balansseerimise rike, vanad rehvid ebaühtlase kulumi ja erineva rõhuga võivad olla müra tekkimise põhjuseks salongis sõidu ajal, vibratsioonide tekkimise põhjuseks roolis, kehva juhitavuse põhjuseks erinevatel kiirustel. Auto võib märgatavalt kalduda eemale ka rivist välja langenud amortisaatori puhul. Ebapiisav juhitavus pööretel tasasel teelõigul võib tekkida kulunud SHRUSi, rummulaagri pärast jne. Samuti tasub kontrollida piduriklotse: kui pidurdamise ajal on kõrvaline heli, siis on klotside töökiht kulunud. Tugeva kulumuse korral võib auto pidurdamise ajal kalduda eemale isegi ühel rattal.
Otsuse langetamisel mingisuguste lisaseadmete (helisüsteem, valuveljed, toonimine) paigaldamisel tuleb selgelt mõista, et kõige tõenäolisemalt seda raha te tagasi ei saa. Nii et teostage oma valikut mõtlikumalt. Teiselt poolt, “lisade” olemasolu suurendab auto müügi tõenäosust teiste võrdsete hulgas (hind/seisund). Niiviisi teine rehvide komplekt on viimasel ajal saanud tavapäraseks nähtuseks ja selle puudumist käsitatakse pigem puudusena.
Kõige tähtsam on mitte üle pingutada. Sellest ei tule midagi head välja, kui te kulutate kenakese summa auto remondile, kuid ostja teatab teile, et odavam auto rahuldas teda ka kriimustusega. Lähenege kõikidele toimingutele otstarbekuse seisukohast: mida tuleb autos remontida ja mida tuleb jätta olemasolevas seisundis on tõsine küsimus, ja kui te ise ei tea sellele täpset vastust, konsulteerige professionaalidega. Sellisel juhul on teil rohkem võimalusi müüa auto maksimaalselt kõrge hinna eest ning minimaalsete kulutustega.