Professionaalset kereremonti on peaaegu võimatu kujutada ette ilma värvimiseta.
Auto värvimine on minu mõiste järgi väga oluline ja võib-olla ka peamine töö kere remontimisel. Kui eeldada, et auto on saanud tühiseid kerekahjustusi, mis ei ole seotud kere geomeetria rikkumisega, ja saabub remonti, siis reeglina seda veidi rihitakse ning seejärel hakatakse tegema ettevalmistust värvimiseks ja juba pärast teostama värvimist. Sellesse silmapaistmatusse sõnasse “värvimine” on pandud kui mitte kogu kere remont, siis vähemalt selle tohutu osa.
Kujutage endale ette, et selleks, et teostada ühe või mitme detaili värvimist, ja seda enam värvida kogu autot kõrgel tasemel, on vaja teostada järgmisi tegevusi: Pesta auto. Reeglina 90% remonti saabuvatest autodest vajavad vähemalt parandatavate ja nendega külgnevate detailide pesemist. Monteerida auto lahti värvimise jaoks. Sellest sõltub kas detail hakkab nägema välja ilus isegi ideaalselt teostatud auto käimapuhumise korral. Kõik külgeriputatavad detailid, nagu näiteks: laternad, käepidemed, molding´ud, tähed, antenn, pihustid, number, embleem jne tuleb eemaldada, detail peab jääma alasti nagu tehases. Kujutage ette, kui palju erinevaid automarke tuleb remontida ja kui palju on vaja teada nende ehitusest, selleks, et vähemalt monteerida lahti värvimise jaoks ilma millegi kahjustamata. Peale selle on vaja võtta ära sellised detailid nagu: kaitseraud, restid, uksed, kapotid, reeglina kõik uued kereelemendid või teise värviga värvitud elemendid, juhtmestiku, kui see segab.
Kui seda mitte teha, siis nendes kohtades, kus asuvad külgeriputatavad detailid, hakkab auto omama selgeid värvimismärke ja ettevalmistamise puudusi, mis viivad kas hilisema värvi kihistumiseni või käimapuhumiseni ja laki piiri äratulekuni külgeriputataval elemendil, uued detailid ei imbu värviga läbi igast küljest ning varsti roostetuvad. See on eriti tähtis värskete ja prestiižikate autode jaoks. Defektide kindlaksmääramine. Remonditaval piirkonnal või detailil on vaja viia läbi puuduste olemasolu kontrolli. Nendeks võib lugeda: rihitud alasid, kriimustusi, värvi killendeid, mõlke, värvi kihistumisi, roostet, katte helkasid, värvilaike, värvi paisumist või muid defekte lakil enesel või detailil. Sellest kui täpselt seda operatsiooni teostatakse sõltub suurel määral värvimiseks ettevalmistustööde teostatud tulemus. Kuna alguses kate, juhul, kui see pole rihitud või uus detail, omab läikepinda, milles peegelduvad läikel nähtavad puudused. Ettevalmistamise alustamisel defektsed alad reeglina matitakse smirgelpaberiga ja neid ei ole enam läikel näha, ning siin juba palju sõltub maalrist, sest ta juba peaks peamiselt kobamisi, silitades detaili käega tegema kindlaks puudused ettevalmistamise käigus, see aga nõuab palju töökogemust.
Auto ettevalmistamine värvimiseks. See protsess on värvimise üks võtmeetappe ning ma jaotan seda kaheks põhiosaks. Need on vormi andmine detailile ja viimistluse läbiviimine ettevalmistataval pinnal. Vormi antakse peamiselt pahtli ja vedela pahtliga ning viimistlust – pahtli ja krundi abil. Kasutatavate materjalide kvaliteedist ja õigest kasutamisest sõltub nii värvimise enese tulemus kui ka remonditava katte edasine seisukord. Selleks kui kiiresti ja õigesti need etapid läbitakse, sõltub peamiselt autoga töötamise kiirus. Auto täiskleepimine värvimise jaoks. Kui viiakse läbi asjatundmatult, siis mõnikord viib parandamatute defektideni värvitaval pinnal, mida saab eemaldada ainult detailide ümbervärvimisega. Värvivalik. Viiakse läbi iga uue auto värvimise jaoks spetsiaalselt ja reeglina ei ole sarnane nende värvidega, mis olid valitud isegi sama margi autode jaoks. Arvan, et võib mitte veenda teid, et isegi ideaalse värvimise korral, kuid ebasobiva värviga, kogu töö oli tehtud lihtsalt asjata ja detail tuleb ümber värvida. See on värvimise teine võtmetapp. Töö, mis vajab tohutut jõudu ja kogemust. Arvutibaasis on umbes 6000 värviretsepti ja igaüks on omaette mõistatus, mille lahendamise kiirus sõltub peamiselt töökogemustest ja rakendatavast värvireast. Mõningaid värve ei ole võimalik valida “põkkvärvimiseks” ja siis on vaja värvida naaberdetaile “pihustamisega” ja see on peamiselt probleemi ainus õige lahendus. Auto värvimine. On auto värvimise võtmeetapiks. Sellest kuidas kantakse peale värv, baaskiht ja lakk, paljus sõltub värvimise tulemus ise. Reeglina pool värvitud pinnal tekkivatest defektidest tuleb eemaldada detaili ümbervärvimisega.
Värvimise võib jagada järgmisteks liikideks: – Lokaalne värvimine ja värvimine “pihustamisega”. Peetakse tänapäeval kõige arvukamaks läbiviidavate remontide osas ning soovitatavaks tehnoloogiaks juhtivate ettevõtete-värvitootjate poolt, kes õpetavad värvi uuendamise kunsti. See kahaneb detailseks värvimiseks ja väiksemate kahjustuste värvimiseks baasvärviga, detaili täieliku katmisega lakiga või osalise lakiga katmisega, mis võimaldab säilitada vana värvi detaili servadel. Pihustamisel saab kuni 20% värvilahknevusest teha märkamatuks. Seda valdavad vabalt maalrid, kes alati püüavad tunnetada remondisaladusi ning kes on laine tipus. Paljud kardavad värvimist “pihustamisega” oskuste puudumise või mõru kogemuse tõttu, eriti hõbedaste värvidega. Poisid, kõik on lihtne! Kui tead kuidas! Harimatuse tõttu paljud “räägivad kliendile augu pähe”, et tuleb täielikult üle värvida detail, millel on tühine kahjustus, ning värvivad baasvärviga “põkku”, ja kui on ebatäpne valik või maaler viis värvimise läbi valesti, saame me “maleauto” ja eemaldada seda juba mõnikord õnnestub veel kahe naaberdetaili värvimisega “pihustamisega”.
Ärge petke end – “pihustamine” on auto parim remont. Kapitaalne värvimine. See on auto täielik ülevärvimine koos ukseavade, mootorisektsiooni, pakiruumiga või ainult kogu auto välisvärvimine ilma avadeta. Selle väärtuste seas ei ole sellist probleemi värviga, nagu lokaalse värvimise korral, kuid näiteks Saksamaal moodustab see vaid 2% kogu autode värvimisest. Meie ajal rakendatakse seda peamiselt pärast tõsist liiklusõnnetust või kapitaalsete kere keevitustööde korral. Poleerimine. Maksimaalse tulemuse saavutamiseks viiakse läbi remonditavate detailide poleerimine. Jälle tehakse katte defekatsiooni defektide kõrvaldamisega. Kattelt pühitakse ära tolmukübemed, vajadusel tasandatakse šagrääni, värvil poleeritakse laigud. See on veel üks oskus meie töös, mida tuleb vallata vabalt.
Antud protseduur toimub tootjate tehastes ning see on vajalik. Auto kokkupanek. Oluline etapp, mis nagu demonteeriminegi nõuab suurt kogemust ja teadmisi. Selle kvaliteedist sõltub paljus auto ilu. Auto pesemine. Pärast remondi lõpetamist on auto reeglina kaetud tolmuga ning vajab viimast protsessi – puhastust ja pesemist. Siin on loetelu peamistest minu poolt läbiviidavatest toimingutest, mis on pandud sisse ühte sõnasse – värvimine. Kui olid tehtud geomeetriaga mitteseotud vead rihtimisel jne, siis maaler katab neid, kuid juhul kui on eksinud maaler, siis pole kedagi, kellel neid katta. Värvimine on auto pale ja see peaks olema tasemel. Selles töös on kereremondi peamine tuum!
Katsetage minu remondi kvaliteeti ning ma arvan, et te ei kahetse! Kes ei tööta – see ei eksi! Ka mina ei ole vigadest ilma jäänud, kuid loodan, et suhtlemine ja remont annavad teile ainult rõõmsaid muljeid.