Keredetailide remont
Keredetailide remont on iga tehnilise teeninduse jaama jaoks lõputu väljakutse, sest et vaatamata mis tahes auto kahjustatud tsoonide ühtsusele, defektidel ja deformatsioonidel ei ole mitte ainult erinevad põhjused, kuid ka erinevad väljendused.
Kõige sagedamini nõuavad keredetailide remonti uksed, künnised, põhi, pakiruum ja kapott. Üheks kõige tihedamatest haigustest võib nimetada korrosiooni – löövet, pinnapealset, sügavat, sisemist ja läbiulatuvat; mõlgid ja metalli kumerused; läbimurded, killendid ja kriimustused; löökide ja kortsutamise tulemusena tekkinud deformatsioonid; sulatamine ja äravärvimine.
Keredetailide remondi jaoks tuleb läbida diagnostika, kui te ise ei ole keretöödes hea. Keredetailide remonti arvestatakse tavaliselt normtundide järgi ja iga töö võtab teatud aja. Kuid võib paluda meistrit – metalli ulatuslike kahjude korral – nimetada summa ühe elemendi remondi eest tervikuna, see tähendab selle viimine täiusliku seisukorrani. Sel juhul keredetailide remont läheb maksma mõnevõrra kallimaks – umbes 100-150 eurot ühe detaili eest, seevastu sinna kuulub juba värvimine.
Automeistrid soovitavad arvestada värvimisega kohe, kuna korrosioon sööb kaitsetut metall väga kiiresti. Juhul kui te viivitate, on võimalik, et keredetailide remonti tuleb teostada uuesti. Eriti puudutab see põhja ja uste alumist osa, mida tavaliselt keevitatakse üle, lisades uued metallitükid roostetanute asemele. Seismine soojas niiskes garaažis kiirendab korrosiooniprotsesse kordades. Seepärast värvida tuleb kohe pärast seda, millal keredetailide remont on lõpetatud.
Keredetailide remondi korral tuleb samuti arvestada seda, et mõningaid protsesse ei saa teostada ilma lahtimonteerimiseta. Näiteks, kui katus on natuke kahjustatud, siis tinutust saab viia läbi kohapeal. Kui aga vajalik on õgvendus pärast kukerpalli, siis tõenäoliselt tuleb katus ära lõigata, tasandada, seejärel uuesti külge keevitada ja taastada geomeetria. See on kulukas. Ja tasub mõelda: kuivõrd on Teie jaoks tähtis tõsiselt kahjustatud auto taastamine. Väiksemate kahjustuste korral lahtimonteerimist vaja pole, mis aga tähendab, et see läheb odavam maksma.
Viia läbi keredetailide remonti iseseisvalt ei ole soovitatav peamiselt kahel põhjusel: ebakvaliteetne rooste puhastus ja peidetud korrosiooni provotseerimine, ja teine – kere geomeetria rikkumine. Detailide viltusust võib kõrvaldada vaid spetsiaalsel stendil autoteeninduses, mis viib lisakuludeni, mida oleks võinud vältida.