Auto värvimine. On auto värvimise võtmeetapiks.
Auto värvimine. On auto värvimise võtmeetapiks. Sellest kuidas kantakse peale värv, baaskiht ja lakk, paljus sõltub värvimise tulemus ise. Reeglina pool värvitud pinnal tekkivatest defektidest tuleb eemaldada detaili ümbervärvimisega. Värvimise võib jagada järgmisteks liikideks: – Lokaalne värvimine ja värvimine “pihustamisega”. Peetakse tänapäeval kõige arvukamaks läbiviidavate remontide osas ning soovitatavaks tehnoloogiaks juhtivate ettevõtete-värvitootjate poolt, kes õpetavad värvi uuendamise kunsti. See kahaneb detailseks värvimiseks ja väiksemate kahjustuste värvimiseks baasvärviga, detaili täieliku katmisega lakiga või osalise lakiga katmisega, mis võimaldab säilitada vana värvi detaili servadel. Pihustamisel saab kuni 20% värvilahknevusest teha märkamatuks.
Seda valdavad vabalt maalrid, kes alati püüavad tunnetada remondisaladusi ning kes on laine tipus. Paljud kardavad värvimist “pihustamisega” oskuste puudumise või mõru kogemuse tõttu, eriti hõbedaste värvidega. Poisid, kõik on lihtne! Kui tead kuidas! Harimatuse tõttu paljud “räägivad kliendile augu pähe”, et tuleb täielikult üle värvida detail, millel on tühine kahjustus, ning värvivad baasvärviga “põkku”, ja kui on ebatäpne valik või maaler viis värvimise läbi valesti, saame me “maleauto” ja eemaldada seda juba mõnikord õnnestub veel kahe naaberdetaili värvimisega “pihustamisega”.
Ärge petke end – “pihustamine” on auto parim remont. Kapitaalne värvimine. See on auto täielik ülevärvimine koos ukseavade, mootorisektsiooni, pakiruumiga või ainult kogu auto välisvärvimine ilma avadeta. Selle väärtuste seas ei ole sellist probleemi värviga, nagu lokaalse värvimise korral, kuid näiteks Saksamaal moodustab see vaid 2% kogu autode värvimisest. Meie ajal rakendatakse seda peamiselt pärast tõsist liiklusõnnetust või kapitaalsete kere keevitustööde korral. Poleerimine. Maksimaalse tulemuse saavutamiseks viiakse läbi remonditavate detailide poleerimine. Jälle tehakse katte defekatsiooni defektide kõrvaldamisega. Kattelt pühitakse ära tolmukübemed, vajadusel tasandatakse šagrääni, värvil poleeritakse laigud. See on veel üks oskus meie töös, mida tuleb vallata vabalt.
Antud protseduur toimub tootjate tehastes ning see on vajalik. Auto kokkupanek. Oluline etapp, mis nagu demonteeriminegi nõuab suurt kogemust ja teadmisi. Selle kvaliteedist sõltub paljus auto ilu. Auto pesemine. Pärast remondi lõpetamist on auto reeglina kaetud tolmuga ning vajab viimast protsessi – puhastust ja pesemist. Siin on loetelu peamistest minu poolt läbiviidavatest toimingutest, mis on pandud sisse ühte sõnasse – värvimine. Kui olid tehtud geomeetriaga mitteseotud vead rihtimisel jne, siis maaler katab neid, kuid juhul kui on eksinud maaler, siis pole kedagi, kellel neid katta. Värvimine on auto pale ja see peaks olema tasemel.
Selles töös on kereremondi peamine tuum! Katsetage minu remondi kvaliteeti ning ma arvan, et te ei kahetse! Kes ei tööta – see ei eksi! Ka mina ei ole vigadest ilma jäänud, kuid loodan, et suhtlemine ja remont annavad teile ainult rõõmsaid muljeid.