Auto värvimine tehnoloogia ja värvimise

Öelda, et te üllatute meeldivalt, kui kuulete telefoni teel või loete autohooldejaama veebilehelt teie auto detailide lokaalse värvimise või seda enam auto üleni värvimise maksumuse kohta, tähendab mitte öelda mitte midagi. Aga värvima peab. On jõudnud aeg, millal tuleb auto üle värvida, või tekkis olukord, kus on vaja remontida keret koos selle edasise lokaalse värvimisega. Väljapääs? Väljapääs on alati olemas. See seisneb auto kere värvimises oma kätega. Ärge muretsege, teil tuleb kõik välja. Enne värvima hakkamist harjutage kere vanal detailil, mida on küllaga mis tahes garaažide ümber. Alustame sellest, et me avame teile “saladuse”. Auto värvimistehnoloogia omab üldisi tegevuspõhimõtteid, pole oluline, kas te soovite teostada matt- või “metallic” värvimist, värvida kere detaili või teostada auto ülevärvimist.
Erinevus hakkab seisnema vaid värvimismaterjalide ja aja valimises, mida te kulutate värvimisele. Ärge unustage liita siia juurde materjali ning aja õppe- ja treeningtööle. Veidi rohkem aega, natuke rohkem materjale, kuid omandatud kogemus on seda väärt. Niisiis auto värvimistehnoloogia jaotame me tinglikult sellisteks suundadeks:
Auto värvimise etapid. Auto värvimise kord. Auto värvimistehnika.

Ja tingimuslikult seepärast, et need tegevussuunad võivad muutuda või orgaaniliselt täiendada üksteist. Materjali ja seadmestiku ettevalmistamine. Mida on vaja auto värvimiseks? Värvimismaterjalid: pahtel, krunt, värv ja lakk sõltuvalt pinnast ja teie auto värvi valikust. Värvimisseadmestik on standardne. Seadmestiku põhielementideks on: lihvimismasin ringidega, ehitusföön, värviprits, kompressor, smirgelpaber, lihvimishöövel. Kere ettevalmistamine. See etapp hõlmab: kere pesemist, kõige selle demonteerimist, mis ei nõua värvimist, vajadusel kereosade remonti, pinna ettevalmistamist pahteldamiseks, pahteldamist, pinna kruntimist. Kõik, teie auto on valmis värvimiseks. Kuid selleks on vajalik ettevalmistus. Auto värvimise juhend otseselt viitab ideaalselt puhta koha olemasolule värvi ja laki pealekandmisel. Sellise värvimiskoja me teemegi garaažist. Koha ettevalmistamine. Etapp, millest harva kuskil räägitakse, on värvimise koha ettevalmistamine. Selleks kohaks on garaaž. Standardne 3×6 garaaž ei sobi ülevärvimiseks, kuid kereosade kohalikuks värvimiseks sobib see ideaalselt. Auto ülevärvimise tehnika vajab kohta suurusega vähemalt 4×6 meetrit. Kõike ebavajalikku koristame ära ning teostame ruumi suurpuhastust. Tolmuimeja ja “Dihlofoss´iga” suveajal. Selliselt me kõrvaldame võimaluse tolmul, prahil ja putukatel rikkuda teie auto värvimise jõupingutusi lakkimise etapil. Seinu, põrandat, lage niisutame veega. Loike pole vaja, kuid ka kuivi kohti olla ei tohiks.

Valikuvõimalusena: garaaži võib pärast kere täielikku ettevalmistamist värvimiseks katta seestpoolt polüetüleenkilega. Selleks on vaja omada kõigest kleeplinti ja kilet. Auto värvimise kord on igal meistril oma, kuid sellegipoolest on olemas põhiprintsiibid, millest tuleb kinni pidada. Kõik äravõetavad detailid tuleb eemaldada ja värvida neid lokaalselt. See puudutab uksi, plastdetailide värvimist, optikat, käepidemeid, molding´uid jne. St auto peab jääma alasti. Detailide värvimist tuleb alustada sisemistest või peidetud pindadest. Välimist värvimist teostatakse viimases järjekorras ja algab see auto katusest. Auto värvimistehnika värvimise eriliikide jaoks ei erine eriti mitte millegi poolest. Kui te kasutate survepihustit killendite ja pragude eemaldamiseks, siis pihusti kasutusjuhend on toodud selle peal.

Auto värvimisel värvipritsiga on oluline pidada kinni üldistest värvimistehnika reeglitest. Need ei ole keerulised, kuid nende sooritamisest sõltub kihtide kvaliteet ja tulemusena auto välimus.
Püstoli düüsi valik värvi pealekandmiseks. Soovitatakse nr 1.4. Siin kõik sõltub värvist.
Kompressori rõhu valik. Reeglina on optimaalne 2,5-3 atm.

Värvipritsi düüsi kaugus on 150-250 mm värvitavast pinnast.

Pealekandmise kihid. On soovitav 2-3 värvikihti. Pealekandmise liigutused peavad olema ühtlased ning on oluline kihi paksusega mitte üle pingutada, vältimaks laike. Vastasel korral tuleb see koht täielikult ümber värvida. Kihtide pealekandmise ajavahemikud peavad moodustama 15-20 minutit, värvi kuivamise jaoks.

Selline ongi õigupoolest värvimistehnoloogia. Pärast värvimist 98% juhtudel on vajalik autokere poleerimine.